دزد هم میگوید خدا و کاروان هم
الهه افتخار الهه افتخار

ما شاهد استیم که در جهان مسلمانان به حالت بدی بسر میبرند اسلام حق و حقوق را برای تمام  مردمان بلکه برای تمام موجودات روی زمین مشخص ساخته اما مسلمانان امروزی در مقابل این کرامت و آزادیهای خویش حرمت قایل نیستند .

هرکس از خود می پرسد که چرا ؟

یک ضرب المثل است که دزد هم میگوید خدا و کاروان هم !

لهذا هم مسلمان دزد و نوکر هوای نفس و دشمن جان و مال و ناموس دیگر ها داریم  و هم مسلمان زحمتکش که پی رزق و روزی خدا دادی میگردد و به کس اگر خیر نرساند ، شر نمی رساند .

حالا یک چیز به نام حکومت و دولت است . دولت که به دست دزد باشد ؛ خوی دزد را دارد . این دولت نه میتواند اسلامی و دموکراسی باشد . این دولت ها دیکتاتوری و ظالم و ستمگر استند.

دولت کاروان ؛ دولت مردم بی غرض و مطیع حق خود و حق دیگران است . این دولت مطابق امر خداوند است و باید مردم مبارزه کنند تا دولت از دست دزدان گرفته شود و دزدان به زندان بروند . چرا که در دنیا جای دیگر ندارند .

ببینید زنان در ادوار مختلف تاریخ ، کشور های مختلف و ادیان مختلف از ویژه گی های خاص برخور داربوده و استند اما بی عدالتی بالای زنان ، قتل و قتال ، بیسواد و بی تعلیم نگهداشتن  ، تجاوزجنسی ، به بد دادن زنان و فساد اداری و مصیبت های دیگر در جهان که ما زنده گی میکنیم و زنان چند برابر مردان از آنها رنج و صدمه می بینند ؛ نطر به عصرما شاید در گذشته نبوده باشد .

امروز در افغانستان و سایر کشور های اسلامی زنان از حقوق مادی و معنوی خویش محروم  میشوند . سالانه هزاران دختر افغان به خاطر نا به سامانی های خانواده گی مجبور به آتش سوزی ها و به قتل رسانیدن خویش میگردند و محروم از درس و تحصیل و از حقوق والای انسانیت خویش میشوند.

موضوع دیگری که بالای دختران مسلمان صورت میگیرد تجاوز است این کار در افغانستان و سایر کشورهای اسلامی بیشتر صورت میگیرد ؛ خیلی زنان را دزدیده و به خارج قاچاق کرده به فروش میرسانند .

 چند روز قبل در تمام رسانه ها در باره تجاوزپنج مرد بالای یک دختر شنیدیم که یک فاجعه بزرگ بود . صدیقه خواهر دیگر ما که در زیر سنگ های وحشیان و مستبدان جان خویش را از دست داد.

در جامعه اسلامی مرد که محکوم به تجاوز جنسی بالای زن باشد او مستلزم شدید ترین مجازات است و اسلام برای کسی که علیه زنی تجاوز میکند و غیر متاهل باشد زدن صد دره را امرکرده  و اگر متاهل باشد او را باید شدید تر مجازات  کرد . اما زن و مردی که به رضا و رغبت خود همسر میشوند و یا از ظلم که بالایشان هست فرار میکنند درمورد آنها عقل و انصاف و انسانیت باید مراعات شود نه وحشیگری کور کورانه و جاهلانه !

با شنیدن این خبرها از قلب فریاد بلند میشود و چشم ها خون میگیرید افغانستان مبدل به میدان دیکتاتوری همان دزدان و راهزنان شده است از شعور اسلامی و انسانی درین عصر محروم استند و با ارزش های اسلامی بیگانه ؛ به نام مقدس اسلام انسان میکشند و آزادی وحقوق مردم را سلب میکنند.

اسلام یک هزارو چهار صدسال قبل آزادی را برای بشر هدیه داده بود. از آزادی در اسلام  تنها  دزدان و جنایتکاران می ترسند و میخواهند آنرا از مردم مسلمان سلب کرده صرف ترس و وحشت را بر روح و روان آنها مسلط بسازند . همین دزدان استند  که اسلام را تنها یک مجموعه یی از امر و نهی خشک و بیروح و بی منطق ساخته اند تا راه صراط المستقیم از پیش مردم گم شود ؛ آنها کور و کر باشند و برای این ها لقمهء تیار و بی درد سر  .

خداوند در سوره عصرمیفرماید« سوگند به زمان انسانها همه زیانمند اند مگر کسانیکه ایمان می آورند و کار های شایسته میکنند وهمدیگر را به حق سفارش میدهند و یکدیگر را به شکیبایی توصیه میکنند » این است دین انسان سازی که خدایش به زمان قسم میخورد اما آنان که اسلام را تنها  مجموعه  امرونهی خشک میدانند و به زمان کور اند و ارزش زمان را نمیدانند خداوند همه را در زیان میبیند به جز کسانیکه صاحب ایمان اند و شایسته عمل میکنند و به حق می اندیشند .

به هر چیز زمان حاکم است از تولد تا مرگ انسان در زمان خلق شده در زمان رشد کرده در زمان متکامل شده در زمان متعالی شده در زمان خدا با او سخن گفته  درزمان ایمان اورده  در زمان ماهیت خویش را از حیوانیت به سوی ا نسانیت و تمدن متکامل ساخته است.

 این سوگند خداوند به زمان بیان گر ارزش زمان در هستی و در اسلام است . لذا باید مطابق زمان احکام و ارزش های اسلام هم فهم و تفسیر درست و دقیق شود . اما اسلام وهابی و پاکستانی و طالبانی و دزدان « جهادی» کدام اسلام و اسلام کدام زمان بود واست اسلام خون ریزی ، قتل وغارت ، به آتش زدن خانه و کاشانه و آواره ساختن مسلمانان از سرزمین آنها وغیره که ننگ اسلام و عقل و انسانیت میباشد .

امروز و در این زمان باید این حکم خداوند با ید بیشتر از همه عاجل دانسته شود که برای بنده گانش دستور میدهد « ای کسانیکه ایمان آورده اید همگی را به صلح و آشتی در آورید» سوره بقره آیه 208

وهم این جکم خداوند که می فرماید « خون یکدیگرا نریزید و همدیگر را از سر زمین وخانه و کاشانه  خویش بیرون نکنید » سوره بقره 48

امروز ما ازازش های اسلامی خویش دورشده ایم واز آن جمله تعقل و تفکر را که قرآن کریم بار بار حکم میکند و اصلاً اسلام و قرآن ما بر تعقل و تفکر تکیه دارد ؛ فراموش کرده ایم و یا از دست ما گرفته شده است . چنانچه در مود اسلام  اسلام و خدا خدا گفتن ملا عمرها  و ربانی ها  و گلبدینها و پاکستانی ها و شیخ های فاجر و فاسق عرب ...اینقدر از خود نمی پرسیم که این اسلام  اسلام و خدا خدا گفتن  دزد است یا اسلام  اسلام و خدا خداگفتن کاروان ؟ کسانی که از به قتل رسیدن افراد بیگناه و مظلوم  بلذت میبرند .

دعوای افغان بودن هرکس و ناکس هم باید اینچنین زیر تعقل و تفکر گرفته شود . همین روز ها شنیدیم که سه و نیم میلیون پاکستانی داخل افغانستان ساخته شده . وشاید ادعاهم  دارند که ما افغان هستیم اما سی سال است که پاکستان و پاکستانی افغانها را به قتل میرسانند هزاران در هزاران  اطفال افغان را یتیم و گدایگر و بی خانه و بی پدر و مادر ساختند؟

ما آرزوداشتیم از حکومت افغانستان  تا به این بی عدالتی پایان بخشد اما با تاسف که دزدان نمیخواهند درافغانستان صلح باشد و عدالت بیاید.همه ایشان به فکر منافع حرام و نامشروع خود هستند و نیست کسی که به داد بی نوایان برسد   . اگر داد از صلح هم میزنند مقصد صلح دزدان است و نه صلح برای کاروان و برای خلق ستمکشیده و چور و چپاو شده خداوند .

فراموش نشود که خداوند  به انچه میکنید اگاه و خبرداراست آن روز نزدیک است که حق به حقدار داده شود . من از این دولت افغانستان هیچ توقعی ندارم کسانی که در رأس قدرت نشسته اند به خاطر منافع حرام و غیر اسلامی شخصی خود از آن استفاده میکنند . درین حکومت نیست  کسی که به داد آن اشخاصی برسند که تباه و بربادشده اند. حکومت و قدرت دزدان همنیشه به زیان کاروان ها و مردمان زحمتکش و بی غرض و بی ضرر است .

یک ضرب المثل است : سیاه ترین لحظه شب قبل ازسرزدن سپیده است . ما سیاه ترین رژیم  های استبداد را در جهان اسلام شاهد ایم و امید که سپیده دیموکراسی  و صلح زود تر درین جهان  سرزند. روزیکه همه از آزادی های که جز آزادی دیگران حدودی ندارد و مسلمانان واقعا سزاوارش هستند بهره مند شوند .


February 11th, 2011


  برداشت و بازنویسی درونمایه این تارنما در جاهای دیگر آزاد است. خواهشمندم، خاستگاه را یادآوری نمایید.
 
مسايل اجتماعي